Feestje in Veluvine!

Het GFO gaf zaterdagmiddag 9 januari een matineeconcert voor de stichting Philadelphia. Dit is een landelijk zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Het GFO heeft dit concert geïnitieerd samen met de Vrienden van Philadelphia, Veluvine en de gemeente Nunspeet om zo de maatschappelijke rol van het GFO te belichten en ook deze mensen een kans te geven te genieten van de mooie fanfareklanken.

En genoten werd er! De mensen werden gebracht met taxi’s, zelfs vanuit Spaarndam. Vooraf konden de mensen genieten van een kop koffie in de foyer van Veluvine. Het GFO heeft een aantal reacties mogen ontvangen, hieronder een opsomming:

“Het Gelders Fanfare Orkest speelde herkenbare nummers, er waren twee heel jonge solisten op trombone en saxofoon en de interactie met de bezoekers was bijzonder, mede door de aankondiging van de te spelen nummers door Margriet de Graaf”

“Ik vond het wel prachtig inderdaad, ik vond het zo leuk dat mijn buurman( Jean-Louis) mocht dirigeren en die ene jongen op de trombone kon het ook zo goed.”

“ Ik vond dat 11 jarige meisje op de saxofoon zo mooi, dat iedereen naar voren mocht komen en dansen.”

“Jean-Louis: Ik vond het leuk dat ze naar mij gingen luisteren dat ze moesten staan en zitten tijdens het dirigeren. Ik vond de drum heel mooi, en de "toettoet" (trompet). Ik was heel blij met de mooie bos bloemen.”

“Al met al was het een bijzondere middag en met een fijn gevoel reden we weer naar huis”

En dit was ook het gevoel bij het orkest. Een leuke en vermakelijke middag. Zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar. De “Vrienden Van” Philadelphia hadden als tegenpresentatie het diner voor het orkest aangeboden. Dit werd zeer gewaardeerd door de muzikanten!