Solo met het GFO voor een uitverkochte zaal

Op 9 januari was het zover. Het Gelders Fanfare orkest (GFO) houdt haar nieuwjaarsconcert. Daarbij speelt het GFO maar liefst 11 stukken, waarvan twee stukken met de jonge solisten Tim en Aliza.

Voor de pauze speelde het GFO het ‘Trombone Concerto’ van Korsakov. Technisch en muzikaal gezien is dit een stuk op niveau. Hierbij heeft mijn zoon Tim de trombonesolo gespeeld. Wat deed hij het goed! Ik had kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen. Het publiek was het overigens volledig met me eens, Tim kreeg een staande ovatie.

Het GFO speelde na de pauze ‘El artiste Saxofonico’ samen met Aliza. Nou een saxofoonartiest is deze Aliza Farber toch zeker. Nog geen jaar les, en dan technisch al zo goed spelen en met zo’n mooie klank. Haar broer die vorig jaar nog de solo speelde kwam haar een grote bos bloemen met een mooie knuffel brengen. Ook Aliza kreeg een staande ovatie.

Verder speelde het GFO twee werken van Harrie Jansen. Deze componist zat zelf in de zaal en werd na ‘Glimpses of a life’ naar voren geroepen. Het was te zien de opgestoken duimen van Harrie naar het GFO, dat hij zeer tevreden was over het resultaat.

De overige 7 stukken speelde het GFO met veel gevoel, waarbij de stukken ‘The Bellbird’ en ‘Mercury’ er echt uitsprongen. De afsluiter was een Nederlandse medley, waarbij wij werden meegenomen van Frank Boeijen via o.a. Boudewijn de Groot, Jan Smit en Nick en Simon naar het ‘Opzij’ van Herman van Veen.

GFO, wat een fantastisch orkest zijn jullie!

Tekst; Annelies Ouwejan - Moeder van Jonge Solist
Foto's; Benno Wonink