Inge Mulder, solist Nieuwjaarsconcert, stelt zich voor

We hebben de winnaar van het Solistenproject uitgenodigd voor een interview. Inge Mulder heeft auditie gedaan op 27 oktober j.l. Samen met 11 andere jonge solisten speelde zij haar etude en voordrachtstuk. Na een geslaagde auditie was Inge uiteindelijk degene die de fel begeerde uitnodiging heeft gekregen om samen met het Gelders Fanfare Orkest een solo-optreden te verzorgen tijdens het Nieuwjaarsconcert van 12 januari 2013 in de concertzaal van Veluvine te Nunspeet.

Inge, wil je ons iets vertellen over jezelf?
Ik ben Inge Mulder en ik kom uit Oldebroek. Ik zit in de tweede klas van het Lambert Frankens College in Elburg. Ik ben op mijn 8e begonnen met saxofoon spelen maar daarvoor speelde ik al blokfluit thuis. Ik speel nu 4 jaar saxofoon en speel bij muziekvereniging Concordia uit Oldebroek

Kom je uit een muzikale familie?
Ja, mijn moeder en mijn zussen spelen allemaal bugel. En mijn tante speelt ook alt-saxofoon bij de Eendracht in Wezep. Mijn neven en nichten in Emst spelen trombone, dwarsfluit, bariton.

Hoe kwam je in aanraking met het Jong Solisten Project van het GFO?
Mijn moeder vroeg of ik het leuk vond om aan mee te doen en toen had ik me opgegeven.

Hoe heb je je voorbereid op de audities en hoe heb je het beleefd afgelopen zaterdag?
Op muziekles bij Inge te Velde heb ik me voorbereidt en door thuis te oefenen. Ik heb een leuke auditie gehad afgelopen zaterdag.

Inge, wat verwacht je van je optreden met het GFO tijdens het Nieuwjaarsconcert?
Ik verwacht dat het leuk word om met het orkest mee te spelen en hoop dat het een leuk muziekstuk wordt om te mogen spelen.

Hoe ga je je voorbereiden op je solo optreden?
Gewoon goed oefenen op muziekles en thuis.

Heb je ook andere hobby's behalve muziek maken?
Ja, ik turn ook bij de turnselectie van S.O.S. in Oldebroek. Ik heb een leuke foto van mezelf in actie tijdens het turnen.