Hoog niveau in een uitverkochte zaal!

Zaterdagavond 17 oktober was het Gelders Fanfare Orkest (GFO) samen met het fanfare orkest van muziek vereniging Eendracht uit Eerbeek te gast in het Akoesticum te Ede. Het idee voor dit dubbelconcert is ontstaan door het succesvolle concoursresultaat in 2014 en vanwege hun nieuwe chef-dirigent Jaap Musschenga - sinds augustus 2015.

Eendracht, waar drie leden tevens lid zijn bij het GFO, opende het programma in de concertzaal van de voormalige kazerne met een gevarieerd programma. Zeer indrukwekkend waren vooral de werken "Procession du Vendredi-Saint" van componist Henri Tomasi en "Oblivion" van Astor Piazolla met als solist Henk Wensink op sopraansax. Dirigent Musschenga liet zien en horen dat er hard gewerkt is met het orkest dat na de zomer 10 (!) nieuwe jeugdleden mocht verwelkomen.

Na de pauze vervolgde het GFO het concert met een fors programma. Als grote werken werden "Glimpses of a life" van de Gelderse componist Harrie Janssen en "Armeense Rhapsody no.3" van Alexander Comitas gespeeld (deze laatste als voorproefje op de komende Open Nederlandse Fanfare Kampioenschappen in Drachten). Al met al een avond vol fanfare-muziek op zeer hoog niveau, in een volledig uitverkochte zaal in Ede.

Het eerstvolgende concert van het GFO zal plaatsvinden in Nunspeet op 22 november in Theater Veluvine, in samenwerking met het Westland Saxofoon Orkest.

Tekst; Gerd Wensink - Euphonium
Foto's; Benno Wonink