Twee topfanfares op het podium van de Veluvine!

Het was weer feest in de Veluvine, want dit keer mocht het Gelders Fanfare Orkest (GFO) de Koninklijke fanfare Kempenbloei uit Achel (B) ontvangen om samen een muzikale avond te verzorgen. En of dat gelukt is!

Het GFO onder leiding van Erik van de Kolk speelde voor de pauze het bijzondere stuk ‘Angelus Koraalvariaties’ van Eduard de Boer, bestaande uit 6 delen. Angelus Koraalvariaties neemt de luisteraar mee op reis door het verhaal van het stuk met fantastische solistische passages. Ook ‘Dark Rain’ van Andy Scott met solisten en tevens oud-GFO’ers Daan van Koppen en Erik-Jan de With op saxofoon maakte indruk op het publiek.

Na de pauze was het de beurt aan de Koninklijke fanfare Kempenbloei uit Achel (B) onder leiding van Ivan Meylemans. Zij openden hun concert met ‘Not before time’ van Philip Sparke, welke in opdracht is geschreven voor Kempenbloei. Het stuk werd prachtig gespeeld en werd erg goed ontvangen door het publiek. Ook de solo door Niels Lukkesen op bastuba werd met een luid applaus ontvangen.

Het concert werd geopend met het GFO waarbij ze iedereen omver bliezen met de prachtige stukken, en het orkest werd aan het einde van haar optreden met een staande ovatie omarmd. Vervolgens werd de avond nog beter met de onvoorstelbare stukken van Kempenbloei Achel, en wederom lieten beide fanfares horen waarom zij in de top 2 staan van het afgelopen WMC.

Tekst: Marvin (euphonium)
Foto: Carien Toebes