Deel jij onze Passie voor Muziek?

Het Gelders Fanfare Orkest (GFO) bestaat uit ongeveer vijfenzestig enthousiaste leden en komt uit in de hoogste divisie, de Concertdivisie. De leden zijn gevorderde amateurs, conservatoriumstudenten en beroepsmusici die lid zijn geworden van het GFO uit enthousiasme voor hun instrument en voor de fanfaremuziek.

Het GFO promoot het fanfareorkest en de fanfaremuziek. Daarnaast levert het orkest een bijdrage aan het introduceren van vernieuwende elementen binnen de fanfaremuziek. Bijvoorbeeld door het verstrekken van compositieopdrachten en het spelen van werken van nieuwe componisten. Het orkest biedt haar muzikanten de uitdaging muziek te maken op zo hoog mogelijk niveau.

Welke niveau moet ik eigenlijk hebben?
Als jouw muzikale niveau minimaal vergelijkbaar is met C-niveau (muziekdiploma) en je beschikt zelf over een muziekinstrument, dan kun jij je ook aanmelden voor het GFO. Wanneer er een vacature is binnen de sectie waarvoor je je hebt aangemeld, dan krijg je een uitnodiging voor een kort proefspel.

Deze muzikale test bestaat uit het spelen van een solowerk of een etude, en wordt afgenomen om je muzikale niveau vast te kunnen stellen en te bepalen op welke plaats in het GFO jij het beste tot je recht zal komen. Bij dat proefspel zijn zowel de sectieleider, als onze dirigent aanwezig.

Is er een wachtlijst en waar kan ik mij aanmelden?
Wanneer er op het moment van aanmelden geen open vacatures zijn, dan plaatsen we je in onderling overleg op de wachtlijst. Zodra er dan een vacature ontstaat, of als er voor een project bijvoorbeeld een remplaçant nodig is, dan kunnen we contact met je opnemen.

Voor meer informatie kun je het contactformulier invullen.