Verrassende Ontmoetingen

Op zondagmiddag 15 april 2012 heeft het GFO een optreden verzorgd in de legendarische concertserie "Verrassende Ontmoetingen" in de fantastische Concertzaal Tilburg!

De concertserie Verrassende Ontmoetingen wordt georganiseerd met als doelstelling het promoten van de harmonie-, fanfare- en brassbandsector in Nederland. Jaarlijks vinden er gemiddeld 8 concerten plaats in Tilburg, Roosendaal/Bergen op Zoom en Eindhoven. De concerten bestaan steeds uit een ontmoeting tussen twee bijzondere orkesten, hun dirigent en soms een solist, koor of dansgezelschap.

De concerten binnen de serie vinden plaats op professionele podia, waarop de orkesten zich ten volle kunnen presenteren. Hierbij wordt gekeken naar een optimale akoestiek, beschikbare faciliteiten en de algehele ambiance. Verrassende Ontmoetingen biedt een podium aan orkesten of dirigenten met een bewezen meerwaarde of kwaliteit. Hiermee wordt het programma op een hoog kwalitatief niveau gehouden. De meerwaarde of kwaliteit moet blijken uit diverse aspecten waaronder artistieke waarde, vernieuwend repertoire, uniciteit van programma's en presentatiewaarde van het orkest.

Onder leiding van Erik van de Kolk speelde het GFO een spectaculair Amerikaans getint programma met bijzondere medewerking van paukenist Barry Jurjus.