Nieuwjaarsconcert 2012 drukbezocht

Op zaterdag 14 januari 2012 heeft het GFO weer met succes haar traditionele nieuwjaarsconcert gegeven. Onder leiding van dirigent Erik van de Kolk heeft het orkest een gevarieerd programma ten gehore gebracht. Hoewel het concert dit jaar is verhuisd van de sporthal in Wezep naar theater 'Veluvine' in Nunspeet, wisten de bezoekers, gezien de uitverkochte zaal, de weg te vinden.

Het publiek genoot zichtbaar van de mooie fanfareklanken. Eén van de werken die voor de pauze werden gespeeld was 'Sakkara', een compositie die Paul van Vulpen speciaal voor het GFO schreef. Dit stuk werd, tot genoegen van de aanwezige componist, met verve uitgevoerd. Om tegenwicht te geven aan het imposante 'Extreme Make-over' van Johan de Meij, werd 'La Priere' van Paul Gilson ten gehore gebracht. Dit muzikaal gespeelde werk maakte duidelijk dat dirigent en orkest op elkaar zijn ingespeeld.

Na de pauze was er ruimte voor lichte muziek met ondermeer 'Danzón no. 2' van Arturo Márquez en het door Niels Lammers gespeelde solowerk 'In the hall of the mountain king' van Edward Grieg. Traditiegetrouw mocht de winnaar van het solistenproject acte de présence geven. Dit jaar speelde Robin van Hoorn het werk 'Cape Horn' van Otto M. Schwarz,. Hij liet horen al op 12-jarige leeftijd zijn hoorn onder controle te hebben en speelde de sterren van de hemel. Verder was er ruimte voor een samenwerking met acteur en stemkunstenaar Frans Limburg, die het verhaal van Moby Dick in het werk 'AHAB!' van Stephen Melillo met veel spektakel bracht.

Na afloop genoot het publiek bij het nazitten nog van een select gezelschap van het GFO dat een aantal bekende Mnozil-werken ten gehore bracht. Met dank aan het publiek, Erik van de Kolk, het theater Veluvine en muzikanten van het GFO was het een geslaagd concert.