Gratis oordoppen op maat van Beter Horen

Zaterdag 11 januari gaf het GFO haar nieuwjaarsconcert. Bijzonder was dat twee jonge solisten van nog maar 10 en 18 jaar meespeelden met het orkest. Voor beiden was dit het eerste grote publieke optreden.

De twee solisten waren door de audities in oktober 2013 gekomen. Het GFO had ze daarop uitgenodigd een bijdrage te leveren aan het concert. De tienjarige Anouk Mulder wist op bugel het publiek helemaal te raken. Bas Lodewijk schitterde op zijn altsax. De jonge solisten kregen een warm applaus van het publiek en bloemen. Maar dat was niet alles. Beter Horen gaf de jonge solisten een waardecheque waarmee ze gratis oordoppen op maat​ kunnen laten maken.

Effect gehoorbescherming
Beter Horen test samen met het Gelders Fanfare Orkest momenteel op maat gemaakte gehoorbescherming voor musici. Hiervoor gaan tien musici een jaar lang optreden met gehoorbescherming. De test moet gegevens opleveren over hoe het is om te spelen met op maat gemaakte oordoppen. Ook wordt onderzocht welk effect het dragen van gehoorbescherming heeft op de muziekbeleving. In de muziekwereld komt slechthorendheid​ veel voor en preventie door het gebruik van gehoorbeschermers kan dit voorkomen.

Ervaringen met gehoorbescherming
De muzikanten die deelnemen aan de test gaan hun ervaringen delen op de website van Beter Horen en in deze GFO Beter Horen BLOG

Reactie toevoegen