Feest met Philadelphia

Al ruim voor half 3 signaleerden we 2 opvallende types in de Veluvine. Hoofdagent Knak en Brigadier Bril waren ingeschakeld om het optreden voor Stichting Philadelphia Zorg in goede banen te leiden. Streng maar rechtvaardig liepen zij in de garage, de foyer en de zaal om er voor te zorgen dat de boel niet zou ontsporen. Dat had namelijk zo maar gekund, want Roeliena haar rolkoffer bleek bijvoorbeeld niet APK gekeurd te zijn. Gelukkig was het wel toegestaan een feestje te bouwen in de zaal; dat was namelijk precies wat we van plan waren.

Het waren om 14.30u eerst alleen de slagwerkers die tijdens "Hercab" het podium betraden. Een bariton-saxofonist, sousafonist en een alt-saxofoniste volgden en de toon was gezet! Even later speelde onze jonge solist Gijs zijn solo "Bass in de ballroom" en hij liet zich niet afleiden door het enthousiaste publiek dat hier en daar, soms misschien een tikkeltje uit de maat, aan het meeklappen was. Knap hoor! En ook dit jaar mocht de mars niet ontbreken. Tijdens "Martini" betraden verschillende gastdirigenten (cliënten van Philadelphia) de bok, ontstond er een ware polonaise en kreeg ook de slagwerksectie wat hulp uit de zaal.

Heerlijk om te zien hoe een ieder op zijn/haar eigen manier aan het genieten was. Soms al breiende, half slapend of juist ontzettend actief. Tijdens "Hollandse Hits", de afsluiter van het concert, pasten er zelfs 3 dirigenten tegelijk op de bok. Een gitarist uit het publiek speelde zo vol overgave met ons mee, dat hij moest oppassen dat hij onze enige vrouwelijke bassiste niet van haar stoel stootte.
Ja, we kunnen weer terugkijken op een muzikaal feestje!

Tekst: Sietske (saxofoon)
Fotografie: Benno Wonink