Spektakel in de DRU Cultuurfabriek

Zaterdagavond 8 juni waren het Gelders Fanfare Orkest (GFO) en het fanfareorkest van Muziekvereniging Union Zelhem te beluisteren in de DRU Cultuurfabriek te Ulft. Een prachtige, sfeervolle locatie die op deze prachtige zomerse dag de nodige verkoeling gaf en waar 's middags interviews afgenomen werden van oud-leden en dirigenten van het GFO vanwege haar 25 jarig jubileum.

Voor de pauze was muziekvereniging Union, onder leiding van Alfred Willering, te horen met het muziekstuk ‘Ostinati’ van componist Jan van der Roost. Met dit werk bereidt Union zich voor op deelname aan het KNFM Concours in Enschede. Naast het concourswerk waren ook ‘Consolation’, ‘Toccata Festivo’ en het temperamentvolle ‘Spanisch Dance’ te horen.

Na de pauze was het Gelders Fanfare Orkest aan de beurt. De leden van het GFO bereiden zich voor op de deelname aan het Wereld Muziek Concours (WMC) op zaterdagavond 27 juli in Kerkrade. Voor haar deelname heeft het orkest een mooi programma samengesteld waarbij nadrukkelijk is gekozen voor originele Nederlandse fanfarecomposities. Na het openingswerk "Giocoso" van Henk Badings en het verplichte werk “In Memoriam Piebe Bakker” van Rob Goorhuis, was zondermeer het klapstuk van de avond het muzikale epos “De Verschrikkingen van het ijs en de Duisternis” van componist Harrie Janssen. Verteller Frans Limburg, orkest en dirigent Erik van de Kolk namen het aanwezige publiek mee op expeditie naar het barre noorden van Europa.

Fotomateriaal; Jeffry Wiesnekker en Erik Rozendal - www.photo-er.nl