Anouk Mulder, solist Nieuwjaarsconcert, stelt zich voor

Tijdens het aanstaande Nieuwjaarsconcert op zaterdag 11 januari 2014 in theater "Veluvine" te Nunspeet, treedt het Gelders Fanfare Orkest (GFO) met maar liefst twee jonge solisten op. Enige tijd geleden hebben wij saxofonist Bas reeds "In de Spotlight" gezet, en nu is het de beurt aan Anouk Mulder (10 jaar) uit Oldebroek. Ze zit in groep zeven van de Regenboogschool en speelt bugel bij de plaatselijke muziekvereniging Concordia.

Wat zijn je hobby's?
Mijn hobby's zijn turnen en bugel spelen. Omdat mijn moeder en mijn zussen Chantal en Inge ook een instrument bespelen, wou ik ook wat spelen. Eerst trompet, maar bij Concordia waren die er niet meer, en toen kreeg ik een bugel. Nu vind ik de bugel heel leuk en speel ik in het jeugdorkest van Concordia. De optredens en samen met een piano spelen vindt ik ook erg leuk.

Heb je een voorbeeld, een muzikale held?
Mijn zusters Inge [redactie - vorig jaar de winnaar van het Jong Solistenproject], Chantal en mijn moeder Ina!

Een heel muzikale familie, maar vindt je het ook leuk om een solo met het GFO te spelen?
Ik vind het super leuk om samen met het orkest een stuk te spelen.

De leden en dirigent van het Gelders Fanfare orkest wensen Bas en Anouk heel veel succes met de voorbereiding op hun optreden tijdens het Nieuwjaarsconcert.